Digital vård
Tillgänglig vård och vårddata Det ska vara lätt att nå vården och olika kontaktmetoder ska erbjudas: såsom via telefon, fysiska besök, e-tjänster och…
Tillgänglig vård och vårddata Det ska vara lätt att nå vården och olika kontaktmetoder ska erbjudas: såsom via telefon, fysiska besök, e-tjänster och…
Tillgång till digital information Tillgången till korrekt information om många transportalternativ är en viktig nyckel för att möta framtidens transportbehov, resenärernas förväntningar och för…
I Region Stockholm pågår därför en omställning till framtidens hälso- och sjukvård. Det innebär att vård flyttas ut från de stora sjukhusen, närmare patienterna,…
Artificial Intelligence (AI) är ett område som kan bidra till en mer individualiserad vård samt utveckla beslut- och diagnosticeringsstöd för vårdpersonalen. Genom innovationsfonden…
Äldre och personer med lägst socioekonomi gör flest besök på vårdcentralerna. Tillgängligheten är hög. Läkarbesöken prioriteras främst för dem med störst behov. Samtidigt ökar…
Den digitala vården ska byggas ut för att nå fler patienter, i fler delar av vården. En digital vårdgaranti införs och 30 miljoner avsätts…
Virtual reality vid behandling av ångest i primärvården, ett nytt digitalt verktyg för mer effektiv smittspårning av sexuellt överförbara infektioner och utvecklande av telemedicinskt…
Den 24 november lanseras e-frikort i Stockholms läns landsting. Dagens fysiska högkostnadskort och inplastade frikort fasas ut i hög takt på länets samtliga vårdenheter…
Två nya e-tjänster för personer med ledbesvär eller reumatisk sjukdom har belönats med MedTech Awards. Personer som oroas för ledbesvär kan göra ett test…