Förbundsmötet ska anta riktlinjer för nomineringsprocessen samt utse nomineringskommittéer för riksdagslistan och regionlistor.

Mötet genomförs på Zoom
För att kunna delta behöver du ladda ner
Zoom. Du kan inte enbart delta via din webbläsare utan måste installera klienten för Zoom. Zoom finns för datorer samt smartphones och surfplattor. Vi rekommenderar att du använder en dator. För att skaffa Zoom, som är gratis, går du in på https://zoom.us/download och installerar den nödvändiga programvaran. Säkerställ i god tid att detta är i sin ordning inför att du ansluter till mötet.

Hur går mötet till
När du ansluter till mötet kommer du att pricka av dig som vanligt. Eftersom det kan uppstå kö för att ansluta är det av yttersta vikt att du ansluter till mötet i god tid. Du kommer att få instruktioner om hur mötet går till under avprickningen fram tills mötets start. I chatten som finns i Zoom kommer du att kunna begära ordet och lägga yrkanden.

Handlingar
Samtliga handlingar förbundsmöte 20210210

Anmälan
Du som inte är ombud eller tjänstgörande ersättare behöver anmäla dig till förbundsårsmötet. Anmälan gör du senast tisdagen den 9 februari. Du som är ordinarie ombud behöver alltså inte anmäla dig. Klicka här för att anmäla dig.

Möteslänk
Möteslänk mejlas till dig som är anmäld under förmiddagen onsdagen den 10 februari.

Tips för bra möte
-Säkerställ bra uppkoppling om du använder WiFi – sitt nära din router
-Använd headset
-Undvik bakgrundsljus t ex ett fönster
-Stäng av mikrofonen när du inte har ordet
-Ordet begärs i chatten
-Delta med kamera – kommunikationen blir bättre om vi ser varandra

Frågor
Tveka inte att höra av dig till oss på kansliet vid eventuella frågor, så återkommer vi med svar så snabbt som möjligt! Mejla stockholm@liberalerna.se eller ring 08 410 242 40.