Fredrik Malm

Riksdagsledamot

Vice ordförande utbildningsutskottet

2:a vice ordförande i Liberalernas partistyrelse

Jag heter Fredrik Malm och är 45 år gammal. Jag är riksdagsledamot för Liberalerna sedan 2006 och är för närvarande vice ordförande i utbildningsutskottet.

Vid sidan av riksdagsarbetet arrangerar jag möten för Ukraina mot Rysslands invasion, på Norrmalmstorg varje måndag kl 12.00 tillsammans med moderaten Gunnar Hökmark.

Sverige fungerar tyvärr allt sämre. Viktiga basfunktioner i samhället levererar inte på en nivå som vi bör kunna kräva; post, tåg, el, polis, socialtjänst, pass, flygplatser och en hel del annat. Vi behöver en ny regering som kan gå in med större energi och orka driva igenom nödvändiga reformer.

Liberalerna är Sveriges skolparti. Det är egentligen väldigt enkelt: kunskap och bildning är nödvändigt för ett liberalt samhälle. Det skapar frihet, det utvecklar ekonomin, det ökar toleransen i samhället och gör att vi kan utveckla snart sagt alla sektorer i vårt land. Därför måste vi satsa mer på skolan, och vi måste upprätthålla en studiero i skolan så att alla elever också kan koncentrera sig och klara kunskapsmålen.

Utanför politiken återfinns jag på Nya Söderstadion eller med barnen på matcher i amerikansk fotboll och taekwondo.

Du får också gärna läsa min bok Naftasyndikat, eller lyssna på den, som kom ut 2020 och handlar om min morfars far som var agent för Stalin och drev ett stort bensinföretag i Sverige på 1930-talet.

Sociala Medier

• Följ på: