Vi söker en kommunikatör

Fredag 12 november 2021

Vill du vara med och bygga liberal digital kampanj?
Vi söker en kommunikatör.

Den digitala kampanjen kommer vara en viktig del i att nå väljarna i kombination med dörrknackning och annan kampanj. Snart går vi in i valåret och vi ska säkra upp våra digitala kanaler och digitala annonsering. Vi söker dig som vill vara med och lägga grunden och skapa bästa möjliga förutsättningar för genomslag i  den liberala digitala kampanjen.

Arbetet innefattar bla att förbereda föreningarnas hemsidor för kampanj och annonsering, att göra innehållet sökbart och relevant samt att skapa grafiskt material till bla Facebook.

Vi söker dig som har grundläggande kunskaper i WordPress och Canva.

Rollen kan utvecklas till att täcka nya områden över tiden och arbetstiden utökas. Primärt söker vi efter dig som kan arbeta extra med detta under vintern och arbetet kan därför kombineras med studier och delvis utföras på distans och därför lämpar sig rollen väl till dig som är student eller jobbar med annat på sidan om.

Vill du veta mer? Mejla till ansok@liberalerna.se.

Du lämnar din ansökan inkl CV via denna länk: https://forms.gle/XQTAeoLyEv54h3kb8. Intervjuer kommer att ske löpande.

Stockholms län är Liberalernas starkaste fäste. Liberalerna Stockholms län och stad har en gemensam organisation.  Vårt kansli är ett strategiskt nav för utveckling av politik och verksamhet i hela länet. Vi är ett team på förbundskansliet tillsammans med ett 40-tal föreningar i hela Stockholms län, vår styrelse och Liberalernas Riksorganisation. Arbetet leds av en kanslichef som också är förbundssekreterare. Vi håller till nära city på Hantverkargatan mitt emellan Stadshuset och Landstingshuset.