Kampanjen #metoo har de senaste veckorna svept genom Sverige och öppnat för en diskussion och genomlysning av övergrepp, trakasserier och sexism. Genom #imaktenskorridorer togs steget in i politiken. Vi i Liberalerna kan inte påstå att vi är bättre än några andra. Förtryckande strukturer och olämpligt uppträdande finns även hos oss.

Många har redan delat med sig av sina berättelser. Liberalerna välkomnar kontakt och kommer att starta en särskild grupp för att hantera det som har kommit fram. Här kan du läsa mer om Liberalerna och #metoo: https://www.liberalerna.se/nyheter/metoo-maktens-korridorer/

Du som vill komma i kontakt med Liberalerna Stockholms län i dessa frågor är också välkommen att höra av dig till oss. Monica Brohede Tellström är av förbundsstyrelsen utsedd till etikansvarig i länsförbundet, vilket innebär att ta emot och hantera frågor som rör etiska övertramp av olika slag som kan förekomma.

Kontaktuppgifter:

Monica Brohede Tellström, etikansvarig Liberalerna Stockholms län, monica.brohede.tellstrom@nacka.se eller 0707930740

Birgitta Rydell, förbundssekreterare, birgitta.rydell@liberalerna.se eller 0709759059