Den 4 november är du välkommen att delta i intressanta samtal om liberalismens historia och dagens liberala utmaningar!

Kvällen inleds med ett samtal om Socialliberalismen med Bengt Westerberg, tidigare partiledare för Folkpartiet, och Tobias Berg, ordförande för Liberala studenter Stockholm.

Efter det inledande samtalet kommer vi få ta del av en presentation om Liberalismens historia ledd av Anna Horn och André Nilsson. Anna Horn är ledamot i regionfullmäktige, arbetar som doktorand i civilrätt vid Stockholms universitet och är en van debattör och föreläsare om liberalismen. André Nilsson arbetar som utredare på Liberalernas riksorganisation och har erfarenhet av att föreläsa om olika ekonomi-ideologiska inriktningar.

Under kvällen kommer deltagarna även delas in i mindre grupper för att diskutera några av dagens liberala utmaningar och dilemman. Vi avslutar sedan kvällen med att grupperna kort får redovisa vad de pratat om!

Anmäl dig här!

Arrangeras i samarbete med Studieförbundet vuxenskolan och Liberala studenter Stockholm.