Liberalerna i Stockholms läns landsting söker nya medarbetare

Liberalerna i Stockholms läns landsting (efter årsskiftet: Region Stockholm) har huvudansvaret för hälso- och sjukvårdsfrågorna i länet samt för regionens innovations- och digitaliseringsarbete. Liberalerna leder även landstingets kulturnämnd och har även tunga uppdrag inom kollektivtrafik- och regionplanefrågorna. Vi är sju politiska sekreterare som arbetar på kansliet, och söker nu ytterligare förstärkning. Välkommen med din ansökan!

Pressekreterare/kommunikatör

Vi söker dig som vill arbeta med politisk kommunikation, både gentemot traditionella medier och med sociala medier. Du är en god kommunikatör och skribent och duktig på att göra nyheter intressanta för media. Relevant utbildning och erfarenhet från tidigare press-/kommunikationsarbete är meriterande. Vi förutsätter att du delar Liberalernas värderingar. Tjänsten är på heltid och omfattas av regionens anställningsvillkor för politiska sekreterare. Tillträde snarast möjligt.

Kansliassistent

Du blir spindeln i nätet på vårt kansli. Du har ansvar för våra ledande politikers kalendrar samt för diarieföring och övrig administration kopplad till kansliet. Du är noggrann och pålitlig, och väl förtrogen med Microsoft Office-programmen. Tidigare erfarenhet som t.ex. chefsassistent eller motsvarande är meriterande. Vi förutsätter att du delar Liberalernas värderingar. Tjänsten är på heltid (något lägre tjänstgöringsgrad kan diskuteras) och omfattas av regionens anställningsvillkor för politiska sekreterare. Tillträde snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan senast torsdag 20 december till kanslichef Jesper Svensson, jesper.svensson@liberalerna.se (som också kan svara på eventuella frågor).