Liberalerna i Region Stockholm har huvudansvaret för hälso- och sjukvårdsfrågorna i länet samt för regionens innovations- och digitaliseringsarbete. Liberalerna leder även Regionens kulturnämnd och har även uppdrag inom kollektivtrafik- och regionplanefrågorna.

Nu söker Liberalerna i Region Stockholm en politisk sekreterare med huvudsakligt bevakningsansvar för Trafiknämnden och Färdtjänstnämnden samt arbete med kommunikation och kampanj för ett ettårigt vikariat. Möjlighet till förlängning kan bli aktuellt.

Arbetsbeskrivning
Som politisk sekreterare är du ett viktigt stöd och rådgivare åt de förtroendevalda. Du tar fram underlag och bevakar debatten och utvecklingen primärt inom kollektivtrafikområdet. Du ansvarar för beredning av politiska ärenden inom sakområdet, inklusive förhandling med övriga partier i den styrande koalitionen i Region Stockholm.

Du medverkar också till att utveckla vår politik genom ämnesrapporter och omvärldsbevakning samt hur vi presenterar den, såväl externt mot media och omvärld som internt inom partiet gentemot kommunföreningarna i länet. Mycket av det kommunikativa arbetet sker i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta med politik i Europas mest konkurrenskraftiga region. Vi förutsätter att du är en god skribent och kommunikatör och har vana av att jobba kommunikativt med sociala medier och att vid behov leverera under snäva tidsramar. Du har ett politiskt sinne och vill bidra till att Liberalerna når ut med sin politik genom såväl digitala som fysiska kampanjer. Du är noggrann och pålitlig och väl förtrogen med Microsoft Office-programmen.

Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du delar Liberalernas värderingar.

Omfattning
Tjänsten är på heltid och omfattas av regionens anställningsvillkor för politiska sekreterare. Vikariatet sträcker sig över ett år. Möjlighet till förlängning kan bli aktuellt.

Din ansökan skickar du till patrik.lind@liberalerna.se, senast torsdag 30 april. Frågor besvaras av Patrik Lind, kanslichef, tel. 070-737 55 56 eller e-post enligt ovan.