Är du nybliven medlem eller nyfiken på Liberalerna? Då är du välkommen att delta i utbildningsserien vi kallar för Liberal start. Under träffarna kommer vi att lära oss mer om liberalismen och göra intressanta studiebesök i Landstingshuset, Riksdagen och Stockholms stadshus. Du väljer själv hur många av träffarna du vill gå på. Kanske har du redan gått på några?

Den 28 januari kommer du få delta i intressanta samtal om liberalismens historia och dagens liberala utmaningar.

Kvällen leds av Anna Horn och André Nilsson. Anna Horn är ledamot i regionfullmäktige, arbetar som doktorand i civilrätt vid Stockholms universitet och är en van debattör och föreläsare om liberalism. André Nilsson arbetar som borgarrådssekreterare och har erfarenhet av att föreläsa om olika ekonomi-ideologiska inriktningar.

Vi ses i Landstingshuset på Hantverkargatan 45. Det går bra att ta med sig en nyfiken vän, men se bara till att hen också anmäler sig via formuläret. Kom gärna en kvart innan för inpasseringen och ta med legitimation. Vi bjuder på fika under kvällen!

Anmäl dig här senast den 26 januari.

Arrangeras i samarbete med Studieförbundet vuxenskolan